Veelgestelde Vragen (FAQ)

Algemeen

Hoe kunnen jullie prijzen eigenlijk zo laag zijn?

Ons assortiment bestaat voornamelijk uit tweedehands comics van hoge kwaliteit. Het leuke is dat ons assortiment hierdoor ook constant verandert, maar let wel: op = écht op!

Check ProfessorX.nl dus regelmatig zodat je geen mooie aanbiedingen mist!

Hoe kan ik op de hoogte blijven van nieuwe aanbiedingen?

Ons assortiment verandert constant, maar gelukkig is het eenvoudig om op de hoogte te blijven van onze nieuwe aanbiedingen.

Op de pagina Nieuw in ons assortiment vind je de comics die we net hebben toegevoegd.

Zorg dat je ons ook volgt op Facebook, Instagram of Twitter. Daar posten we alle nieuwe voorraad en mis je dus geen enkele aanbieding meer!

Wat is de conditie van de comics?

Ons assortiment bestaat met name uit tweedehands comics van hoge kwaliteit. Bij ieder artikel staat duidelijk aangegeven of het product nieuw of tweedehands is, plus de conditie waarin het artikel verkeert. Je kunt de filters gebruiken om te zoeken op een bepaalde conditie. 

We onderscheiden hierin de volgende categorieën:

  • Nieuw: Dit zijn ongelezen comics in volledige nieuwstaat.
  • Als nieuw: Deze comics zijn – waarschijnlijk – niet of nauwelijks gelezen. 
  • Goed: Deze comics verkeren in prima conditie, maar hebben lichte sporen van gebruik. De hoeken zijn bijvoorbeeld een beetje afgevlakt. 
  • Redelijk: Aan deze comics is te zien dat ze meerdere keren gelezen zijn en hebben vaak enkele gebruikssporen aan de kaft.
  • Matig: Deze exemplaren zijn nog steeds prima te lezen, maar hebben vaak duidelijk zichtbare gebruikssporen aan de kaft. 
Hoe vind ik mijn comics en graphic novels?

Op ProfessorX.nl kun je op verschillende manieren je favoriete comics en graphic novels vinden. We proberen dit zo makkelijk mogelijk te maken, onder andere via een krachtige zoekfunctie, diverse filters en gestructureerde categorieën voor genres en series.

Zie deze blog voor een verdere uitleg van deze zoekopties. 

Wat betekent TPB en HC?

Veel comics worden op een wekelijkse of maandelijkse basis uitgegeven als Single issue (ook wel “single” genoemd). Dit zijn vaak zeer dunne magazine-achtige uitgaven van ongeveer 20 tot 32 pagina’s met daarin meestal één hoofdstuk van een verhaal.

TPB staat voor Trade Paperback en dit is meestal een verzameling van 4 tot 8 single issues, in paperback formaat. Dit wordt ook wel een “trade” genoemd. De meeste comics uit ons assortiment zijn van dit formaat, omdat je hierbij de meeste waar voor je geld krijgt. 

HC staat voor Hardcover en is in feite hetzelfde als een TPB, alleen nu met een stevige kaft. 

Voor meer informatie over afkortingen en de verschillende comicuitgaven, zie deze blog

Hoe zit het met de doelgroep filter?

Voor iedere comic, graphic novel, strip en manga geven we een doelgroep indicatie. Hierin volgen we meestal de aanbeveling vanuit de uitgeverij.

Deze indicatie betekent echter niet dat een boek alleen gelezen zou moeten worden door de betreffende doelgroep, in tegendeel! Dit moet meer gezien worden als een “vanaf”-indicatie. De meeste superhero comics worden bijvoorbeeld onder de jongvolwassenen categorie gezet, terwijl deze boeken ook veel door volwassenen gelezen worden. 

De comic die ik wil kopen is uitverkocht. Wanneer kan ik deze weer bestellen?

Hoewel ons aanbod nieuwe comics steeds groter wordt, verkopen we met name  veel tweedehands comics en hebben we dan ook een assortiment dat steeds verandert. Dat betekent dus ook dat we niet altijd weten wanneer een bepaalde comic weer op voorraad zal zijn.

Je kunt je e-mailadres achter laten op de pagina van een uitverkochte comic; je ontvangt dan automatisch een mail wanneer de comic weer op voorraad is! Houd daarnaast de site en onze social kanalen in de gaten om op de hoogte te blijven van alle nieuwe voorraad!

Ik heb een andere vraag

Voor alle overige vragen, stuur ons gerust een mail op info@professorx.nl of een bericht via WhatsApp (+31657665406) of onze socials!

Bestellingen

Welke verzendopties zijn er?

Bij het afrekenen kun je kiezen voor Thuisbezorgen (standaard) of Servicepunt Levering.

Wat zijn de verzendkosten?

Nederland

De verzendkosten voor bestellingen tot €50 bedragen €3,95. Vanaf €50 is de verzending gratis!

België en Duitsland

De verzendkosten voor bestellingen tot €75 naar België en Duitsland bedragen €7,95. Vanaf €75 is de verzending gratis!

Welke bezorgdiensten gebruiken jullie?

We werken voor de levering van alle bestellingen samen met DHL en PostNL. Ongeacht welke dienst gebruikt wordt, je ontvangt altijd een track & trace code om je bestelling te volgen en eventueel aan te passen.

Thuisbezorgen

We verzenden alle pakketten voor thuisbezorging met DHL. Als je bestelling door de brievenbus past wordt het verzonden als DHLForYou Letterbox en hoef je niet thuis te zijn voor ontvangst.

Grotere pakketen worden verstuurd als DHLForYou zending en moeten uiteraard wel aangenomen worden. Mocht je niet thuis zijn dan laat de bezorger een gele kaart bij je achter. Via de track & trace pagina van DHL kun je een nieuwe bezorgafspraak maken. Je kunt kiezen voor een DHL servicepunt, bezorging bij buren of nog een keer thuis. Wijzigen doe je op dezelfde dag. 

Servicepunt Levering

Als je kiest voor Servicepunt Levering kun je zelf kiezen voor een PostNL servicepunt bij jou in de buurt.

Hoe kan ik mijn bestelling volgen?

Zodra je bestelling bevestigd is ontvang je een email met daarin een Track & Trace-code waarmee je de levering van jouw bestelling kunt volgen.

Kan ik mijn bestelling ook laten bezorgen op een servicepunt?

Als je overdag niet thuis bent kan het inderdaad handig zijn om je bestelling af te laten leveren bij een servicepunt. We werken hiervoor samen met PostNL, en met meer dan 3500 PostNL servicepunten is er vast een locatie bij jou in de buurt. 

Kies bij het afrekenen van de bestelling voor Servicepunt Levering. Je kunt vervolgens het servicepunt kiezen. De kosten voor servicepunt levering zijn hetzelfde als voor thuisbezorgen (en is gratis voor bestellingen boven de €50).

Servicepunt Levering is alleen beschikbaar in Nederland. Als je in België of Duitsland woont kun je het pakket gewoon thuis laten bezorgen. Mocht je niet thuis zijn, dan wordt het pakket uiteindelijk altijd op een servicepunt bij jou in de buurt afgeleverd. 

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

Nee, het afhalen van bestellingen is niet mogelijk.

Hoe wordt mijn bestelling verpakt voor verzending?

Om schade tijdens de verzending te voorkomen worden alle comics in bubbelplastic ingepakt en vullen we de dozen met luchtkussens en ander verpakkingsmateriaal.

Voor kleine bestellingen gebruiken we stevige brievenbusdozen in plaats van enveloppen, zodat we zeker weten dat de comics tijdens de verzending niet gebogen worden. 

Om de kosten zo laag mogelijk te houden hergebruiken we soms dozen en verpakkingsmateriaal. 

Hoe kan ik betalen?

Bij het afrekenen kun je kiezen voor de volgende betaalopties:

  • iDeal (alle Nederlandse banken)
  • PayPal (kies deze optie ook als je met creditcard wilt betalen)
  • Overboeking
  • Bancontact
  • SOFORT Banking

Het is niet mogelijk om contant te betalen.